Berlin Festival 2015, den 1.

Vydáno 31.05.2015, ,

Vydal jsem se letos fotografovat na Berlin Festival. Report pojmu malinko jako z pohledu fotografa. U guest vstupu jsem dostal press visačku, „friend“ pásek na vstup na celý festival a pásek pro fotografy. Zaskočilo mě, že u vstupu kontrolují tašky i fotografům. Dal jsem si první a poslední pivo za 4 eura a vydal se na program.

The Garden @ Berlin Festival 2015
The Garden @ Berlin Festival 2015 © Jan Kuča

Festival pro mě zahájili američtí The Garden, které jsem již jednou viděl v pražském klubu Pilot. Tentokrát jsem čekal ještě ulítlejší show, ale hodně mě zklamali, jelikož žádné bláznoviny na úrovni zalézání pod koberec jako v případě pražského vystoupení se nekonalo. I hudebně šlo spíše o slabší odvar; namísto běžných skladeb minimálně v polovině případů hráli jen jednotvárné minutové motivy, které za skladby vydávali. Vystoupení zachraňovali převážně vizuální složkou, výpady do publika a Wyattovou podobou s Alexem Turnerem.

Tourist @ Berlin Festival 2015
Tourist @ Berlin Festival 2015 © Jan Kuča

Následovali Tourist na hlavní stagi. Moc jsem nevěděl, co čekat; jen jsem chtěl slyšet moji oblíbenou Together. Uprostřed stage mezi Williamem a jeho doprovodným hudebníkem za druhými synthy. K mému zklamání nepřivezl svého kytaristu, čili se jednalo o čistě elektronické vystoupení. Po třech písničkách jsem opustil pit před stagí a šel poslouchat na stranu. Po 45 minutách set skončil a Together nikde. Když jsem opustil halu, tak jsme zaslechl pokračování setu; neskončil. Už jsem se ale nevracel a nevím tak, jestli ten song nakonec hráli nebo ne.

BRNS @ Berlin Festival 2015
BRNS @ Berlin Festival 2015 © Jan Kuča

Stihli jsme ještě konec The Griswolds, což sice je normální kapelka v rockovém složení, ale jejich tvorba má tak popový nádech, že jsem rád, že jsem víc než dvě písničky neměl tu šanci slyšet. Po pauze následovali BRNS /brains/, jejichž rock s vokály s táhlým efektem byl velmi příjmenou vložkou mezi jinak téměř čistě elektronickým zbytkem festivalu.

Po půlnoci na hlavní stage nastoupili islandští GusGus, které jsem měl možnost vidět v prosinci v MeetFactory. Namísto Högni Egilssona připomínajícího Thora přijeli s nevýraznou zpěvačkou. Po intru za mnou v pitu přišla ochranka a vykázala mě, že nemám potřebnou úroveň fotopasu. To mě opravdu rozhořčilo a rozhodně jsem si nechtěl nechat takovou pozici líbit. Došel jsem si ke stánku s akreditacema, kde mi sdělili, že jsem pouze jakýsi „photo guest“, který má přístup pouze do davu mezi lidi. Na konec mi týpek dal tip, že v press centru by mi pásku možná vyměnili za vyšší úroveň. K mému překvapení mi tam holčiny výměnu nabídly hned, když jsem zmínil, že nemůžu fotit před hlavní stagí. Když se vrátím zpět ke GusGus, tak v porovnání s pražským vystoupením šlo opět o směšně zbytečný zážitek. Vše se ztrácelo v jednotvárném techno motivu a zpěvák namísto prožívaného projevu téměř pořád jen tancoval; kdybych jej neviděl, nevěděl bych, že byl součástí vystoupení.

Ten Walls @ Berlin Festival 2015
Ten Walls @ Berlin Festival 2015 © Jan Kuča

Následovala hodina a půl plná DJů, které jsem vůbec netoužil vidět. Šli jsme si mimo areál koupit Club Maté. Ve tři potom začal zlatý hřeb večera, vystoupení litevského producenta Marija Adomaitise aka. Ten Walls. Jeho hodinový set byl označen jako „live“, čili jsem čekal, že si přizve nějaké reálné muzikanty, ale stage obsadil pouze on a dva třímetrové stacky odposlechových reprobeden. Jediným doprovodem mu byly projekce. Zahrál celou svoji diskografii. Svůj nejznámější track, Walking with Elephants, nechal na konec; jeho ustřední motiv nicméně míchal během setu do dalších tří skladeb. Připadalo mi smutné, že namísto toho, aby vyzdvihl motivy odlišující jednotlivé skladby, prakticky celý set překryl jednotvárným techno beatem vytaženým nad zbytek. Čekal jsem něco jiného, ale i takto šlo o velmi silný koncert a zašel bych na něj znovu.

Share on Facebook Tweet a Link